Even kennismaken?

Reorganisaties en Herstructurering

Reorganiseren?

Reorganisatie? Herstructurering? Ook daar kunnen wij je bij helpen. Voor bedrijven zijn er goede tijden, maar ook minder goede tijden. Daardoor is het soms nodig om de onderneming te reorganiseren en te herstructureren. Groeit de onderneming, of juist niet? Weet je gewoonweg niet wat er fout gaat of waarom de onderneming niet winstgevend is? Bij Entjes Administratie en Advies helpen wij je graag verder op weg

Reorganisatie

Een onderneming verandert constant. Dat kan ook niet anders. De markt verandert, de werkwijze van de ondernemers wijzigt, personeel komt en gaat. Dat vergt soms constant een andere aanpak. 

Reorganisaties en Herstructurering - Entjes Administratie & Advies - 2024
Reorganisaties en Herstructurering - Entjes Administratie & Advies - 2024

Zeker na de Coronacrisis komt het veel voor dat ondernemers niet meer weten hoe ze met de huidige markt, het personeel of de (financiële) achterstanden om kunnen gaan. Bij Entjes Administratie en Advies zien wij ook constante wijzigingen bij ondernemers. Zo spelen er bijvoorbeeld de volgende problemen:


  • Bedrijven worden gefuseerd of overgenomen
  • De bedrijfsstrategie wijzigt of de organisatiestructuur verandert
  • Er ontstaan capaciteitsproblemen doordat personeel weggaat en nieuw personeel moeilijk te werven is
  • Bedrijven zijn niet (meer) winstgevend


Een reorganisatie zou in deze situaties een goede oplossing kunnen zijn. Deze situaties vragen stuk voor stuk om een andere aanpak of bedrijfsstructuur.

Waar bestaat onze dienstverlening uit?

Juridische aspecten

Een reorganisatie kun je in sommige gevallen niet zomaar uitvoeren. Er komen ook juridische aspecten bij kijken. Zeker als de reorganisatie het ontslaan van werknemers met zich meebrengt. Zo krijg je ook te maken met de Wet op de Ondernemingsraden (WOR). Reorganisaties en medezeggenschap zijn expertises die om gedegen kennis en kunde vragen. De bedrijfsjuristen van Entjes Administratie en Advies helpen je hier graag bij.

Professioneel betrokken juristen

Door onze samenwerking met professioneel betrokken juristen in de ondernemende sector, zorgen wij ervoor dat de reorganisatie goed geregeld wordt.

Onze juristen hebben jarenlange ervaring op het gebied van reorganiseren. Wij lossen vraagstukken rondom reorganisaties op voor bedrijven én werknemers en ontzorgen de ondernemer door zaken adequaat en vakkundig te regelen.

Opstellen juridische documenten

Onze juristen fungeren als juridisch adviseur tijdens het gehele traject, zowel voor de ondernemer als de medewerkers. Daarnaast wordt de juridische kant van de reorganisatie verzorgd door het opstellen van de volgende documenten:


  • Analyses
  • Plan van aanpak
  • Besluiten
  • Organisatie en formatieplan
  • Implementatieplan
  • Overeenkomsten
  • Sociaal beleid
  • Begeleiding (liaison functie)
  • Voorlichting geven
Georganiseerd en wat nu?

Bij ons staat aandacht voor bedrijf, werkgever en medewerkers centraal. Het is belangrijk dat het traject voor én na de reorganisatie voor alle partijen goed verloopt.

Processen

Vaak werken de oude processen en werkmethoden na de reorganisatie niet meer en in veel gevallen voor de reorganisatie ook al niet meer. Bij Entjes Administratie en Advies helpen wij bij het doordenken en opzetten van nieuwe processen en werkmethoden. Hierbij kijken wij naar de huidige werkwijze, de beschikbare capaciteiten aan werknemers en middelen, om zo verbeterde en nieuwe processen op te zetten.


Wij kunnen zorgen voor een eenduidige werkwijze voor alle afdelingen/medewerkers. Wij kunnen hier ook een overzichtelijk stroomschema voor aanleveren, zodat er geen grote rapporten en werkmethoden uitgelezen hoeven te worden. Dit geeft meet helderheid en structuur voor zowel werkgever als werknemers.

Specialisten

Het houdt bij ons niet op met enkel de boekhouding, wij hebben de volgende specialisten in huis:


  • Boekhouders
  • Belastingadviseur
  • Specialist in personeelszaken en salarisadministratie
  • Bedrijfsjuristen
  • AA-accountant en RA-accountant


Even kennismaken?

Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Laten we een vrijblijvend kennismakingsgesprek inplannen.

Contact opnemen

Even kennismaken?

Financieel

Veel ondernemers brengen na de reorganisatie de volledige boekhouding bij ons onder. Wij zorgen ervoor dat de administratie wordt overgezet naar het boekhoudpakket Exact Online (als de ondernemer hier zelf nog niet mee werkt). In Exact Online zorgen wij ervoor dat de administratie wordt gestandaardiseerd en volledig ingericht op het type onderneming.


Kostenplaatsen en kostendragers

Zo zijn er bijvoorbeeld ondernemers waar wij inmiddels werken met kostenplaatsen en kostendragers, om zo op ieder moment een overzicht van de marges (omzet minus kosten) voor een project of levering uit te kunnen draaien.


Koppeling offerte- en facturatieprogramma

Ook zijn er ondernemers die met een eigen CRM pakket werken waarin de offertes en facturen worden gemaakt. Wij zorgen ervoor dat dit pakket op de juiste wijze wordt gekoppeld aan Exact Online, waardoor de verkoopfacturen automatisch worden verwerkt en hierdoor een duidelijk en constant overzicht in de boekhouding ontstaat.


Geen omkijken voor de ondernemer

Wij zorgen ervoor dat de ondernemer minimale werkzaamheden heeft rondom de boekhouding. Zo wordt bijvoorbeeld de bank gekoppeld zodat de ondernemer alleen de inkoopfacturen/kosten nog aan hoeft te leveren. Hierdoor kan de ondernemer zich volledig focussen op het ondernemen en zorgen wij voor een actueel en doorlopend overzicht in de boekhouding.


Capaciteiten en kwaliteit personeel

Na reorganisaties zijn er veelal minder werknemers werkzaam. Wij helpen de ondernemer te kijken naar welke werknemers welke taken krijgen en hoe de capaciteiten en kwaliteiten van de werknemers zo optimaal kunnen worden ingezet. Hierdoor kan de onderneming op efficiënte wijze bezuinigen op personeelskosten.

Pakket en overige diensten

In ons basispakket zit altijd algemeen advies. Je kunt ons bellen met vragen of gewoon een bakkie koffie bij ons op kantoor komen drinken. Wij staan graag voor je klaar.

Wij bieden onze adviezen aan in combinatie met onze andere diensten. Zo helpen wij je graag bij de boekhouding, het opstellen van een jaarrekening of tussentijdse rapportage, je belastingaangiften en personeelszaken.

Kom gerust eens bij ons op de koffie voor een vrijblijvend (advies) gesprek.

Wij maken graag een heldere offerte voor je op.


Contact met Entjes

Ons doel is om je binnen 24 uur van reactie te voorzien.